Omruilen & retourzendingen
U WILT EEN BESTELLING ANNULEREN, OMRUILEN OF RETOURNEREN?
Herroepingsrecht vóór verzending
U kunt uw bestelling tot het moment van verzending kosteloos annuleren. Neem hiervoor onverwijld contact met ons op via mail of telefoon.
Herroepingsrecht na verzending maar vóór ontvangst
Is uw bestelling al verzonden en wilt u deze alsnog annuleren dan dient u de zending bij bezorging te weigeren.
Herroepingsrecht na verzending en ontvangst
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst
te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping welke u onderaan deze pagina vindt, maar bent hiertoe niet verplicht. Wij zullen u zo spoedig mogelijk via email een bevestiging van uw herroeping sturen.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling over uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
- U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
- De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
- U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Belangrijkste vragen retourzendingen
- WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN EN VERZENDEN JULLIE OOK INTERNATIONAAL?
De uiteindelijke verzendkosten worden altijd tijdens het besteltraject vermeldt. Mits we op andere verkoopplatforms de verzendkosten inclusief hebben berekend. Voor hele grote bestellingen en veel volume maken wij een goede calculatie op maat volgens de normale prijzen die onze bezorgpartners rekenen. De standaardverzendkosten voor een bestelling is €8,95 voor Nederland. Internationaal verzenden kan zeker. De verzendkosten zijn afhankelijk van volume en gewicht. Voor België en Duitsland gelden andere tarieven, Afhankelijk van het tarief van onze bezorgpartners op dat moment.
KAN IK MIJN BESTELLING VOLGEN?
Ja je bestelling wordt verstuurd met Track en Trace. Je ontvangt vanaf het moment dat je pakket ons magazijn verlaat een mail met een link naar de website van PostNL of DPD en je track & trace code. Op de site waar de link naartoe leidt kun je je track & trace code invullen en zie je de huidige status van je bestelling.
- HOE LANG DUURT HET VOORDAT MIJN BESTELLING AANKOMT?
Bestellingen uit onze collectie worden na betaling geproduceerd en binnen 3-5 werkdagen aangeboden voor verzenden. Bij afwijkende levertijden waaronder maatwerk is dit 10 werkdagen. Je wordt telefonisch of per e-mail op de hoogte gebracht. Let op! Gedurende de uitverkoop en tijdens andere acties kan het voorkomen dat bestellingen wat later worden verzonden. Mocht het zo zijn dat jouw pakket buiten Nederland wordt bezorgd, dan is het handig om rekening te houden met andere levertijden. Deze verschillen per land van bestemming.
- WAT MOET IK DOEN ALS MIJN BESTELLING NIET KLOPT?
Dit lossen we zo snel mogelijk voor je op! Stuur een mail naar: info@kussenwereld.nl en vermeld hier duidelijk jouw naam, bestelnummer en de items waar het om gaat. Dan kunnen wij je zo snel mogelijk helpen en het voor je oplossen!
- HOE WORDEN DE PRODUCTEN VERZONDEN?
Al onze producten worden verpakt in een poly bag (stevige plastic zak). De producten en verpakking worden op gebreken gecontroleerd vóór ze worden aangeboden bij de vervoerder. Wij kiezen voor DPD of PostNL als vervoerder.
- HOE KAN IK EEN PRODUCT RUILEN OF RETOURNEREN?
Is je bestelling niet helemaal wat je ervan had verwacht? Jammer, maar geen enkel probleem om deze te retourneren. Bij Kussenwereld heb je altijd de mogelijkheid je bestelling terug te sturen binnen 14 dagen na factuurdatum en na e-mail contact. Wij zouden graag willen weten wat de reden is om hiervan te leren in de toekomst. Hierbij is het wel van belang om te vermelden dat je een aankoopbewijs nodig hebt om je geld terug te krijgen of garantie te krijgen. Het is helaas niet mogelijk om een besteld maatwerk artikel om te ruilen wanneer je bestelling voldoet aan alle eisen. Wil je een andere maat of kleur? Dan kan je altijd een nieuwe order plaatsen. Mocht het artikel niet goed zijn is het uiteraard garantie en zorgen we voor een oplossing.
- HOE WORDEN DE VERZENDKOSTEN BIJ RETOURNEREN BEREKEND?
De verzendkosten (dit zijn de kosten die je betaald wanneer het product vanuit ons naar jou verstuurd wordt) worden alleen terugbetaald wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd. Als er een deel van de bestelling wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet teruggestort. Let op: de retourkosten (dit zijn de kosten die je betaald voor het terugsturen van de bestelling naar ons) zijn voor eigen rekening! Wil je geen retourkosten betalen? Dan kun je je pakketje afgeven in Assen aan de Ten Catestraat 19
- MIJN BESTELLING IS NIET NAAR WENS EN NU?
Bij Kussenwereld proberen we altijd met onze klanten mee te denken. Mocht jouw aankoop uit onze collectie niet naar wens zijn, dan heb je altijd de mogelijkheid om deze binnen 14 dagen retour te sturen. Hierbij is het wel van belang dat je een aankoopbewijs hebt, zodat wij met je mee kunnen kijken naar het retourneren van je geld of dat er sprake van garantie. Op maat gemaakte artikelen mogen niet retour mits er fabricagefouten zijn gemaakt dan lossen we het zo spoedig mogelijk op.
- HOE LANG DUURT HET VOORDAT EEN RETOURZENDING IS VERWERKT?
Een retourzending en verwerking hiervan duurt maximaal 14 dagen. Na ontvangst van je retourzending wordt het bedrag direct door ons teruggestort op je (bank)rekening/creditcard welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de bestelling. Dit duurt vanaf het moment van overmaken maximaal 5 werkdagen. Als je betaald hebt met een creditcard kan het zijn dat het wat langer duurt.
- AAN WELKE VOORWAARDEN MOET EEN RETOURZENDING VOLDOEN?
De voorwaarden van retour zenden van je bestelling. Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retournering voor eigen rekening mits er andere afspraken zijn gemaakt bij andere verkoopplatforms zoals Bol.com. Bij Bol.com worden de retourzendingen via Bol.com geregeld met een pakketzegel die jij als klant kan uitprinten. Rechtstreeks bestelde artikelen via onze webshop die je wenst te retourneren stuur je in één zending terug om ervoor te zorgen dat de retourzending spoedig kan worden verwerkt. Wij nemen retourzendingen alleen in behandeling als deze in originele staat inclusief labels & verpakkingen worden teruggestuurd. Beschadigde en/of gebruikte items worden geweigerd en teruggestuurd. Niet-identificeerbare retourzendingen worden zo mogelijk teruggestuurd naar de afzender. Zonder tracken tracé code wordt er geen onderzoek opgestart naar vermiste retourzendingen. Houd er dus rekening mee dat bewijs van verzending met track & trace code een vereiste is om in aanmerking te komen voor terugbetaling.
Houd er alsjeblieft rekening mee dat, als je verzendt zonder ontvangstbevestiging, eventuele verzendschade en/of diefstal voor je rekening komen!
Ons advies is daarom om met Handtekening voor Ontvangst de bestelling aan ons te retourneren.
LET OP: Niet gemelde retourzendingen komen volledig voor je rekening!
Adres voor retourneren
Aan:
Kussenwereld
Ten Catestraat 19
9403 AX Assen
0592-407750
info@kussenwereld.nl